Egyenesen Előre

Munkáról, sikerről, egészségről, családról, hivatásról.... - az életről, és annak teljességéről. Arról az idilli állapotról, amit mindannyian szeretnénk elérni. Viszont nem mindig tudjuk, hogyan.

Linkblog

HTML

Életfogytig tanulás a gyakorlatban - hogy élem meg én

2011.05.30. 10:32 Vick DXN

Hello újra!

 

A mai bejegyzés azért készül, hogy rámutassak: tanulni nem kötelességből kell, hanem egyrészt jól felfogott érdek, másrészt hasznos módja az önmegvalósításnak.

Akik az előző bejegyzést olvasták, tudhatják, hogy nagy lépésre szántam el magam. Azt még nem tudják mire, de el kell mondjam, hisz ez cikk csak ez által válik érthetővé. 

Olyan érzések kavarognak bennem, mint a képen látható úrnak (szerencsére nekem nem olyan görbe a lábam:) Állsz a hegy tetején, tiéd a világ, a szabadság szele néha-néha megingat ugyan, mégis stabil vagy és kizökkenthetetlen.... Csodálatos. Még az ideillő zenét is megtaláltam az szemléltetéshez:

 

Minek köszönhetem ezt? Annak hogy végre azt csinálhatom majd, amit már régóta szeretnék. Egyik ugye a DXN, az örök szerelem. A másikhoz azonban jelentősen át kell képezzem magam, viszont mint kiderült, ennek semmi akadálya. Közgazdászból orvos leszek ugyanis.

Hiszen már annak idején is ezt akartam. Most értem meg rá viszont. Most jöttem rá, hogy a hivatásunk megfelelő megválasztása miért is olyan jelentős. Hasznosnak lenni, önzetlenül segíteni a legalapvetőbb szempontok, és ami hozzáadódik, mintegy finom kis fűszerként, hogy élvezzük is amit csinálunk. Új cél tehát az 1nsn előre blogjában: orvosi egyetem. 

És hogy jön ide a tanulás? Már egyből azzal idevágó, hogy a felvételihez jobban mondva a felvételhez (mert a kettő között ugyebár van különbség), vissza van még néhány feladat. Egy nyelvvizsga és két újra-érettségi választ el tőle. Önszántamból vissza ülök tehát az iskolapadba, mert ezt kívánja meg célom. 

Nem kötelességként kell tehát tekinteni a tanulásra, a képzési rendszerre. Tekints rá úgy, mint az önmagad megvalósításához szükséges eszköz. Persze ehhez az kell, hogy tényleg azt tanuld, ami Te vagy, ami az igazi céljaidhoz elvezet. És erre a tudati pontra eljutni nekem sem volt egyszerű. Igazából rájönni arra, mit akarsz kezdeni magaddal a legnehezebb, mert nem tudod meggyorsítani. Bizonyos időnek el kell telni, bizonyos mennyiségű tapasztalaton túl kell lenni hozzá, akkor tudod eldönteni.

A lényeg: ha valahol út közben rájössz, hogy nem tesz boldoggá, amit tanulsz és csinálsz, merj változtatni! Velem madarat lehetne fogatni, mióta ezt a  döntést meghoztam. 

Azt is tudom, hogy ha bent vagyok az egyetemen, akkor kezdődik csak az igazi "móka". Igazából azt várom a legjobban. 

Merj tehát változtatni, és az legyen a célod, hogy megtaláld Önmagad!

Örülök, hogy itt lehettem veled.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: változás változtatás pályaválasztás cél

A bejegyzés trackback címe:

https://1nsnelore.blog.hu/api/trackback/id/tr282942720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása